Us donem la benvinguda a l'escola Rivo Rubeo!

En aquest apartat us anirem publicant tota la informació necessària per seguir el procés de preinscripció i matrícula. Si seguiu navegant per la nostra web podreu consultar informació sobre el nostre Projecte Educatiu, el Projecte de Direcció, els serveis que s'ofereixen i el seu preu i els aspectes organitzatius més bàsics. 


LLISTAT AMB PUNTUACIÓ UN COP RESOLTES LES RECLAMACIONS

Avui,  3 de maig s'ha publicat la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l'ensenyament en primera
petició amb la puntuació resoltes les reclamacions.

La podeu consultat aquí o, físicament, a l'entrada principal del centre. 


LLISTAT AMB BAREM PROVISIONAL

Avui,  21 d'abril s'ha publicat la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l'ensenyament en primera
petició amb la puntuació provisional a 21/04/2022

La podeu consultat aquí o, físicament, a l'entrada principal del centre. 

Segons les llistes publicades, preveiem que tots els infants pels quals s'ha demanat plaça per a cursar EI3 anys el curs 2022-23 al Rivo podran obtenir una plaça definitiva al nostre centre en el procés de matrícula.


PREINSCRIPCIÓ

Del  7 al 21 de març està obert el període de PREINSCRIPCIÓ. 

Consulteu la pàgina de la Generalitat en la que podeu:

  • Informar-vos abans
  • Entendre els criteris de priorització de sol·licituds
  • Preparar la documentació necessària 
  • I altres informacions.

En aquesta altra pàgina podreu resoldre molts dubtes per temes. 

Recomanem especialment que us informeu sobre la formalització de la preinscripció, que serà telemàtica i té alguns requeriments tècnics.

Podeu demanar suport a l'Oficina Municipal d'Escolarització (OME) o demanant cita prèvia a l'ESCOLA, trucant al 93 551 75 86 o escrivint a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..


PORTES OBERTES. ENS VOLEU CONÈIXER?

ESCOLA RIVO RUBEO; QUI SOM I QUÈ FEM?

  • El dia 1 de març a les 17h OBRIM LES PORTES del RIVO RUBEO. De cara a la preinscripció que comença el proper 7 de març, convidem a totes les famílies que ens vulgueu conèixer a la nostra jornada de portes obertes.
    • Cal fer reserva AQUI.
    • Demanem que assisteixi només una persona per família.
    • Us rebrem al pati de la nostra escola (a l'aire lliure) on us explicarem els trets d'identitat del nostre Projecte Educatiu.
    • En grups de 10 els docents us acompanyaran a una aula per explicar de més a prop com és el dia a dia a l'escola.
    Si teniu qualsevol dubte escriviu-nos a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o truqueu al 93 551 75 86.

  • Abans de la vostra visita podeu veure aquesta visita virtual pel centre i la presentació del Projecte Educatiu (que es pot consultar permanentment).
  • Per últim, durant la preinscripció i, si s'escau, la matrícula, es podrà demanar atenció personalitzada virtual (i excepcionalment, presencial) per acabar de resoldre dubtes o aportar informacions.


AFA

Si voleu conèixer millor l'AFA, a la web també en podeu consultar molta informació.


 CALENDARI

Al calendari, que anirem actualitzant, trobareu totes les dates relacionades amb el procés de preinscripció i matrícula; portes obertes, dates de preinscripció, calendari de la resolució del procés, reunions...

 

 


 

MÉS INFORMACIÓ...

En aquest enllaç tindreu accés a un resum de diverses informacions pràctiques.

Algunes d'aquestes informacions són:

  • Reducció de ràtios a EI3 el curs vinent
  • Aspectes a tenir en compte a l'hora de triar escola
  • Adscripció
  • Sistema de puntuacions
  • Com emplenar la sol·licitud de preinscripció

Clicant aquí podreu accedir a tota la informació que publica la Generalitat a la seva plana web, gencat.cat:

  • Dates de preinscripció.
  • Criteris de prioritat.
  • Calendari de matriculació. 

També us deixem l'enllaç a la informació publicada per l'Ajuntament de Rubí.

  • Oferta educativa de la ciutat.
  • Calendari de portes obertes.
  • Puntuació per zones de residència.

Ja som al mes de maig i toca començar a revisar com ha anat el curs, recollir-ne els fruits i prendre decisions per seguir avançant. El Rivo és una escola amb una forta cultura avaluadora, l'avaluació és l'eix que mou la presa de decisions i ens convida a no deixar mai d'avançar. L'aspecte més important que avaluem és l'aprenentatge, el nostre Pla d'avaluació valora l’impacte de les actuacions realitzades per a la millora dels resultats educatius, es fonamenta bàsicament en tres tipus d’indicadors:

  • Els resultats de les proves de competències bàsiques. Són proves que procuren situar als infants en situacions a resoldre properes a les que es poden trobar a la vida real. Són editades pel departament i ens donen unes dades comparables amb la resta d'escoles de Catalunya. Les passem a principis de maig a 2n, 4t i 6è. Les de 6è són normatives i es corregeixen fora del centre.
  • Els resultats d’altres proves tipificades d’avaluació d’aprenentatges instrumentals. En aquest cas s'avalua l'adquisició de les eines fonamentals per aprendre; la numeració, el càlcul, la lectura, l'escriptura. Procurem fer servir proves tipificades, és a dir que estiguin provades i hi hagi un estudi estadístic a darrera. Passar-les trimestralment ens permet, a més, un marc comparatiu intern, entre promocions i en el seguiment de l'alumnat d'una mateixa promoció curs rere curs.
  • Els resultats de l’avaluació final. És l'avaluació que fa el professorat del procés d'aprenentatge contemplant tant les proves que hem explicat com les produccions i les activitats pròpies del dia a dia de l'aula.

Totes plegades són dades que es complementen i ens permeten tenir una visió força complerta; unes són més estandarditzadores i altres més comprensives; unes són més instrumentals i altres més competencials. L’anàlisi d’aquest resultats és el que ens porta a prendre decisions curs rere curs per seguir oferint situacions d'aprenentatge riques i el més ajustades possible a les necessitats de l'alumnat.

Bullying. Perquè li hem hagut de buscar un nom nou i estranger a una cosa pròpia de les relacions entre les persones de societats com la nostra, una cosa que passava, passa i... seguirà passant?

L'eina de l'assetjament és la violència, tots els tipus de violència; física, verbal... Convivim amb expressions de violència que tenim pràcticament normalitzades; als video-jocs, a les sèries, en els esports... i, a vegades, en dosis més o menys grans, en el si de les relacions familiars. 

I si la violència alimenta l'assetjament, la societat extra competitiva i individualista es fa càrrec d'oferir un context ideal per a que neixi i creixi. Agredeixo quan em sento agredit, tot i que no solc agredir a qui m'ha agredit, agredeixo quan sento que no puc acomplir les expectatives, quan em sento fracassat i odio al qui se sent complet, agredeixo perquè normalitzo l'agressió en les relacions entre persones, perquè hi convisc, agredeixo perquè és un opció ràpida i de lògica simple, i al final, agredeixo perquè m'identifica agredir, perquè jo soc així.

Podem entendre que un infant pegui o insulti però no ho podem autoritzar. Des de ben petits els nens i les nenes desenvolupen la seva manera de comunicar-se i van ajustant la seva conducta, les idees es van endreçant, prenen consciència d'ells mateixos i dels altres, són capaços d'expressar-se de maneres riques i diverses i també són capaços de trobar la contenció justa que els permeti donar una resposta assertiva a cada moment. És evident, doncs, que tot plegat és molt complex, els hem d'acompanyar en tot aquest procés oferint moments de reflexió rics, acceptant l'error i reforçant l'autoestima, alhora que els oferim uns límits clars i inequívocs. 

L'acompanyament de l'adult és tan important per a l'infant que no és capaç de contenir-se i sovint té respostes violentes com per l'infant que davant d'una resposta violenta s'inhibeix. Important, fins i tot, per als infants que observen una acció violenta i la recolzen o els que miren cap a un altre costat. Tots els infants necessiten desenvolupar competències socials. Són competències clau per a sentir-se bé amb un mateix i amb els altres; reconèixer les emocions en un mateix i en els altres, i saber-se posar en el lloc de l'altre, comunicar-se d'una manera efectiva utilitzant la paraula, el gest..., reconèixer els propis errors i els dels altres.

Llavors, tota agressió o mostra de violència és bullying? Entenem que hi ha assetjament quan ens trobem amb un infant que agredeix repetidament a un altre. En els processos de bullying, a més, ens trobem amb que l'infant agredit creu que, d'alguna manera, n'és mereixedor o que és "normal" i sol ocultar-ho o pensar que ningú el pot ajudar. Aquests processos, a més es valen de la complicitat dels altres; dels qui donen suport a l'agressor per un suposat estatus social i dels qui ho veuen i no diuen res per no ficar-se en embolics.

És per això que, tal i com dèiem, cal treballar amb tots els infants i, a l'escola, és fonamental treballar amb el grup. Reforçar els lideratges positius, desenvolupar el pensament crític, procurar aïllar les expressions violentes. Hi invertim perquè es tracta de competències fonamentals i perquè, a més, invertir-hi és oferir un context facilitador per a la resta d'aprenentatges. 

A més de la tasca directe que fem amb els infants tant a casa com a l'escola, també és important que treballem plegats, que ens comuniquem. No us estigueu d'explicar-nos qualsevol fet o percepció que considereu rellevant; si el vostre fill/a ha rebut un missatge per xat o videojoc d'un company, si el veieu afectat per una situació escolar... Molts tipus d'agressions queden total o parcialment ocultes i és necessari que compartim totes les perspectives possibles. 

Amb tot el safareig que s’ha muntat els darrers dies al voltant de l’educació, ens agradaria compartir la nostra vivència i les nostres reflexions i oferir-vos fer el mateix. Així doncs, en els propers butlletins parlarem de diversos temes d’actualitat que afecten el sistema educatiu que atén als vostres fills/es.

Aquesta setmana volem parlar de com es prepara un curs escolar.

Un curs escolar és una fase en un gran engranatge que mou el centre i que no para mai del tot. De la mateixa manera que la cuina d’un restaurant no s’engega quan seiem a taula, cada hora que els vostres infants passen a l’escola és la culminació de tot un procés de gestió de personal, agrupaments, horaris, programació... Igualment, quan en un restaurant paguem i marxem, el personal no marxa. Hi ha tota la feina de tancament que, en el cas dels centres, inclou recollida de dades, valoració dels projectes, traspàs d’informació…

El calendari i horari escolar dels infants és el que totes les famílies coneixeu. És evident que el calendari i horari escolar dels docents contempla cobrir l’acció directa quan l’alumnat està a l’escola, però necessàriament també contempla hores de programació i planificació, seguiment i avaluació de l’alumnat, atenció a les famílies, reflexió, formació… Més encara en una escola com la nostra que té la voluntat inequívoca de no deixar d’aprendre, que analitza els resultats i pren decisions curs rere curs, que incorpora processos de consolidació i creixement, i també de canvi i transformació.

Així doncs, qualsevol canvi en el calendari necessita un ajust organitzatiu considerable i completament imprescindible. Perquè cada setembre, més enllà d’obrir les portes i donar pas a l’alumnat, creiem que hem d’oferir un entorn on aprendre, gaudir i compartir experiències enriquidores. L’equip docent del Rivo sempre ha fet treball en equip i reflexió al juliol per deixar embastat el curs següent, i cada any lliguem la gestió de personal i les plantilles a l’agost. 

El moment que estem vivint actualment ha posat en tensió tot el sistema (institucions, societat, persones). Tots i totes ho sabeu i podreu identificar en quins aspectes us ha afectat, a nivell professional, familiar i emocional. De la mateixa manera, l'escola també ha n'ha patit les conseqüències. Els darrers dos cursos, ens hem ajustat a indicacions d’última hora del Departament d’Educació que enteníem que estaven condicionades pel context sanitari, per no parlar del repte que vam afrontar tots plegats el març del 2020. Ajustar-nos a aquestes condicions ha suposat un desgast important per l’engranatge escolar.

Amb tot això, el que volem dir és que canviar el calendari i l’horari escolar és molt més complex que determinar un dia i una hora d’entrada de l’alumnat al centre. I aquesta complexitat pensem que requereix un enfocament conjunt per part de tots els agents implicats; famílies, docents, administració, professionals experts en qüestions de desenvolupament, conciliació… I al centre de les reflexions i decisions només hi podem posar un interès, els dels INFANTS i JOVES. 

Estem preocupades per la manera de prendre decisions i comunicar-les del Departament d’Educació. Les decisions poc participades, sense reconeixement dels rols que desenvolupem el professorat o les famílies, i un ús del mitjans que ratlla la difamació de la professió docent, deixen en una situació de vulnerabilitat al nostre Sistema Educatiu. Pensem que l’escola ha de ser l'element més preuat per a qualsevol societat i que entre tots i totes n’hem de tenir la màxima cura.


Després d'unes vacances d'hivern afectades més del previst per a moltes famílies de la nostra comunitat, us informem que a partir del 10 de gener del 2022, hi ha canvis en els protocols de gestió al voltant del COVID. 

  • Davant d’un símptoma de nova aparició, encara que es presenti de forma aïllada, l’alumne/a o professional del centre educatiu s’ha de quedar a casa i posar-se en contacte per telèfon, o mitjançant La Meva Salut, amb el centre d’atenció primària perquè li doni les indicacions que escaigui.

  • Amb relació a la gestió dels contactes estrets, es consideren “immunitzades” les persones que han rebut la pauta de vacunació completa (14 dies després d’haver rebut la darrera dosi) i/o les que han passat la malaltia (amb prova diagnòstica que ho confirmi) en els darrers 90 dies (3 mesos). 

  • Les persones immunitzades queden exemptes de fer quarantena, si bé han de reduir la seva interacció social i estar amatents a l’aparició de qualsevol dels símptomes esmentats. Si n’apareix algun, cal que es quedin a casa i que contactin per telèfon, o a través de La Meva Salut, amb el seu centre d’atenció primària.

  • Se suprimeix la indicació de quarantena per als alumnes d’educació infantil i d’educació primària immunitzats i no immunitzats quan hi hagi casos positius esporàdics en el grup de convivència estable (4 o menys). Quan hi hagi 5 casos positius o més (o el 20% o més de positius) al grup de convivència estable (GCE) en un període de 7 dies, s'ha d'indicar als infants no immunitzats del GCE que facin quarantena. 

  • Els alumnes d’educació primària (immunitzats i no immunitzats) i els alumnes immunitzats dels centres d’educació especial (a partir de 6 anys), s’han d'incorporar al circuit B (TAR, test d'antígens ràpid a la farmàcia) quan hi hagi un cas positiu al GCE. Cal que es faci el TAR entre els dies 0 i 1, un cop notificat el cas positiu. En el cas que es detecti un cas al vostre GCE, us pautarem l'actuació pertinent.

  • El període de quarantena (per contacte estret) i el període d’aïllament (per positivitat) en persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus passen de 10 a 7 dies

  • L'alumnat i professorat de tots els ensenyaments que hagin estat positius per covid-19 en els darrers tres mesos (independentment del seu estat vacunal) no s’hauran de fer TAR quan hi hagi un cas positiu al grup de convivència i podran continuar anant a l’escola amb normalitat.
  • L'alumnat i professorat que presentin simptomatologia compatible amb la covid-19, cal que es facin una prova diagnòstica. Aquestes persones no podran assistir al centre fins que no tinguin el resultat: si són positives s'hauran d'aïllar i si són negatives podran tornar al centre un cop hagin millorat els símptomes (en què cal haver estat 24 hores sense tenir febre).


Per últim compartim dues infografies d'interès:


Com sempre, agraïm la vostra comprensió i adaptabilitat durant tots aquests mesos i esperem que els nostres infants puguin tornar a viure i conviure el més aviat possible lliures de restriccions. 

En aquest apartat us anirem publicant tota la informació necessària per seguir el procés de preinscripció i matrícula. Si seguiu navegant per la nostra web podreu consultar informació sobre el nostre Projecte Educatiu, el Projecte de Direcció, els serveis que s'ofereixen i el seu preu i els aspectes organitzatius més bàsics. 


MATRÍCULA


Com ja sabeu, cal formalitzar la Matrícula entre el 14 i 18 de juny. Tenint en compte les darreres indicacions del Departament d'Educació i les necessitats del procés al nostre centre, hem decidit fer aquest procés presencialment.

Per demanar hora cal que truqueu a l'escola, al 93 551 75 86, en horari de 8 a 14:30h. Us atendran des d'administració per acordar una data i horari de matrícula. La matriculació es gestionarà entre la Direcció i l'Administració del Centre.

Recordeu que cal portar:

  • La documentació original següent:
    • DNI de les persones tutores.
    • Carnet de vacunes de l'infant.
    • Targeta sanitària de l'infant.
  • L'entrevista inicial omplerta.
  • 2 fotos de carnet.
  • Informe de l'escola bressol o de l'escola primària, en el cas que l'infant hagi estat escolaritzat abans.

 


ALUMNES ASSIGNATS AL CENTRE I LLISTA D'ESPERA


Publiquem la llista d'alumnes assignats al nostre centre i la llista d'espera. També podeu trobar-les penjades a la porta principal de l'escola.


OFERTA DEFINITIVA


Ja es pot consultar l'oferta definitiva tant aquí com a la porta principal del centre.


REUNIÓ PRE-MATRÍCULA


Del dia 14 al 18 de juny s’obrirà el període de matriculació. Aquelles famílies que heu fet la preinscripció del vostre fill/a al curs 2021-2022, al nostre Centre, i heu obtingut plaça, heu de formalitzar la matrícula. Us informem que us convoquem a una reunió presencial al gimnàs del centre. Hem obert dos torns per qüestions d’aforament:

 

Dimarts 8 de juny

  • Primer torn  de 15’30 a 16’30 hores
  • Segon torn  de 16’30 a 17’30 hores

Reserveu la vostra plaça al següent enllaç:

https://aplicacions.ensenyament.gencat.cat/pls/apex/f?p=CITA_PREVIA:4::::4:P4_TIPUS_CALENDARI,P4_DOMINI:01_Tutoria,08064076

 

Important

Preguem només vingui a la reunió un membre de la família i en cap cas podran accedir a la reunió els infants.

Aquesta reunió té la finalitat de donar a conèixer l’escola i informar de les pautes bàsiques per al procés de matriculació i l’acollida a l’alumnat nou al centre. Hi haurà altres moments per a què puguem conèixer a les noves famílies i infants, i oferir la benvinguda a tots els nous membres de la comunitat Rivo.

 


 

LLISTA ORDENADA DEFINITIVA DE SOL·LICITUDS DE PREINSCRIPCIÓ

Ja es pot consultar la llista de sol·licituds ordenada amb la puntuació definitiva, tant aquí com a la porta principal de centre.

 


 

LLISTA DE SOL·LICITUDS AMB LA PUNTUACIÓ DEFINITIVA

Ja es pot consultar la llista de sol·licituds de preinscripció amb la puntuació definitiva, un cop resoltes les reclamacions, tant aquí com a la porta principal de centre.

 


 

LLISTA DE SOL·LICITUDS AMB LA PUNTUACIÓ PROVISIONAL

Ja es pot consultar la llista de sol·licituds de preinscripció amb la puntuació provisional tant aquí com a la cartellera de la porta principal de centre.

 



PREINSCRIPCIÓ

Del 15 al 24 de març està obert el període de PREINSCRIPCIÓ. 

  • La SOL·LICITUD es pot presentar de forma electrònica o en suport informàtic.
  • Consulteu els CRITERIS de priorització de les sol·licituds.
  • Prepareu la DOCUMENTACIÓ necessària per acompanyar la sol·licitud i justificar els criteris.
  • Informeu-vos sobre com DIGITALITZAR ELS DOCUMENTS.
  • Podeu demanar suport a l'Oficina Municipal d'Escolarització (OME) o demanant cita prèvia a l'ESCOLA, trucant al 93 551 75 86 o escrivint a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..


PUBLICACIÓ DE L'OFERTA

Ja es pot consultar l'Oferta inicial de places escolars al nostre Centre.


ENS VOLEU CONÈIXER?

ESCOLA RIVO RUBEO; QUI SOM I QUÈ FEM?

Al Rivo hem decidit que les Portes Obertes seran en format virtual.

  • Els dies 17 i 18 de febrer es convocaran sales virtuals on la direcció, l'equip docent i l'AFA exposaran el Projecte Educatiu, els Serveis i el dia a dia a l'escola, a més de respondre totes les preguntes que les famílies assistents necessitin plantejar. L'aforament a les sales virtuals serà limitat pel bon funcionament de la conversa i, per tant, caldrà demanar cita prèvia. 

VULL ASSISTIR A LES PORTES OBERTES VIRTUALS

  • Per últim, durant la preinscripció i, si s'escau, la matrícula, es podrà demanar atenció personalitzada virtual (i excepcionalment, presencial) per acabar de resoldre dubtes o aportar informacions.


AFA

Si voleu conèixer millor l'AFA, a la web també en podeu consultar molta informació.

 


 

CALENDARI

Al calendari, que anirem actualitzant, trobareu totes les dates relacionades amb el procés de preinscripció i matrícula; portes obertes, dates de preinscripció, calendari de la resolució del procés, reunions...

 

 

 


 

MÉS INFORMACIÓ...

Clicant aquí podreu accedir a tota la informació que publica la Generalitat a la seva plana web, gencat.cat:

. Dates de preinscripció.

. Criteris de prioritat.

. Calendari de matriculació. 

També us deixem l'enllaç a la informació publicada per l'Ajuntament de Rubí.

. Oferta educativa de la ciutat.

. Calendari de portes obertes.

. Puntuació per zones de residència.

 

Ja podeu consultar el Pla d'Organització de Centre provisional d'acord amb les mesures indicades pel Departament d'Educació i la Memòria 2020-21 compartida tant amb el Claustre i el Consell Escolar, com amb la unta de famílies Delegades. Al setembre se'n farà una revisió i es passarà pel Consell Escolar per a la seva aprovació.

PLA D'ORGANITZACIÓ DEL CENTRE 2021-22

Hem fet aquesta infografia que resumeix les informacions més importants. Us la podeu descarregar en PDF clicant aquí.

Pàgina 1 de 7

Subcategories

Go to top